Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porozita při svařování hliníkových slitin
Hájková, Alena ; Daněk, Ladislav (oponent) ; Sigmund, Marian (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou vzniku porozity u hliníkových slitin a metodami jejich oprav ve firmě IFE. Teoretická část se zaměřuje na současný stav porozity a způsoby, kterými lze póry opravovat. Použitými technologiemi oprav jsou svařování TIG metodou a tmelení. Praktickou část tvoří experiment, při kterém se použije metoda tmelení na konkrétní součásti.
Svařování konstrukce z hliníkové slitiny
Blahák, Petr ; Hála, Michal (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci bakalářského studia oboru 2303R002 předkládá návrh technologie svařování konstrukce z hliníkové slitiny. Na základě literární studie problematiky svařování hliníkových slitin byly vybrány dvě použitelné metody, svařování WIG (TIG) a svařování třením, a byly dále porovnávány s alternativními metodami spojování, tvrdé pájení a lepení. Byl vypracován pracovní postup pro metodu WIG (TIG), pájení a lepení a následně byly provedeny čtyři praktické zkoušky. Projekt porovnává metody především z ekonomického hlediska, z hlediska náročnosti technologie spojování a z hlediska dodržení pevnosti základních materiálů. Dále se zabývá problémy s poklesem pevnosti v tepelně ovlivněné oblasti, propalem tenkostěnného materiálu, náchylností hliníku k nasycení vodíkem, rychlou oxidací hliníku a vnikající tvrdou povrchovou vrstvou oxidu.
Ruční versus orbitální TIG svařování potrubí
Hofbauer, Jan ; Kubíček, Jaroslav (oponent) ; Sigmund, Marian (vedoucí práce)
Práce se zabývá porovnáním různých možností svařování nerezových potrubí, a to ruční a orbitální verze metody GTAW a GMAW. Nejdříve jsou tyto varianty teoreticky popsány, následuje charakteristika materiálů použitých ke svaření dvou zkušebních svarů na austenitickém nerezovém potrubí o průměru 168 mm, jeden zhotoven orbitálně GTAW a druhý ručně GMAW. Dále jsou tyto svary srovnávány, a to z hlediska přítomnosti vad, svařovacích parametrů a šířky tepelně ovlivněné oblasti. Bylo zjištěno, že ani jeden svar neobsahuje žádné vady a proto je pro daný průměr potrubí z ekonomických důvodů vhodnější orbitální metoda GMAW.
Problematika svařování součásti "komora lisu"
Čermák, Petr ; Dohnal, Ivo (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Petr Čermák: Problematika svařování součásti "komora lisu" Cílem této bakalářské práce je výroba komponentu "komora lisu" stroje určeného v potravinářském průmyslu pro pekárenské odvětví a dále výběr vhodné metody obloukového svařování, základního a přídavného materiálu. Praktická část zahrnuje návrh technologického postupu výroby svařence za využití všech poznatků, které se týkají technologie svařování, tepelného zpracování nerezové oceli a kontroly svarů. Důraz je kladen především na analýzu deformací a napětí při svařování a následně praktickou aplikaci opatření ke snížení všech těchto deformací u svařence "komora lisu" z vysokolegované austenitické oceli. Finálním výstupem je komponent "komora lisu" a návrh svařovacího přípravku pro omezení vzniku nežádoucích deformací a napětí.
Porovnání TOO metod svařování TIG, MAG a CMT
Šoulák, Petr ; Sigmund, Marian (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
V bakalářské práci bylo za úkol porovnat velikost TOO pro metody TIG, MAG a CMT. Svařované materiály byly nízkouhlíková ocel a austenitická korozivzdorná ocel. Vzorky o velikosti 250x50 mm a tloušťce 2 mm byly svařeny tupým svarem bez mezery. V první části experimentu byly vzorky svařeny stejnou svařovací rychlostí. Druhá část se týkala pouze metody CMT, kde byla použita optimální svařovací rychlost. U vybraných vzorků byla měřena a porovnávána velikost TOO na makroskopických snímcích.
Svařitelnost ocelí pro výrobu rámů jízdních kol
Grim, Robert ; Richter, Tomáš (oponent) ; Vaněk, Mojmír (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na ocelové materiály používané pro výrobu rámů jízdních kol. Slitiny jsou zde rozebrány nejen z hlediska svých mechanických vlastností, ale také svařitelnosti. Ocelové materiály jsou rozděleny do tří skupin podle předních výrobců rámových sad. U vybraných slitin s obchodním názvem je přiřazen ekvivalentní normovaný materiál volený podle chemického složení. Svařitelnost jednotlivých ocelí je rozdělena do kapitol podle mechanických vlastností a struktury. V práci je dále uvedeno, proč je upřednostněno svařování rámů metodou TIG a jaké jsou její hlavní výhody.
Studium vlastností laserových svarů materiálu Hardox 450 při využití obloukového předehřevu
Debs, Martin ; Kubíček, Jaroslav (oponent) ; Mrňa, Libor (vedoucí práce)
V této diplomové práci je zkoumán vliv využití obloukového předehřevu metodou TIG při laserovém svařování 2 mm plechů materiálu Hardox 450. Jedná se o materiál, který svých dobrých mechanických vlastností dosahuje tepelným zpracováním, což při svařování způsobuje jeho tepelnou degradaci. V experimentu byly svařeny plechy s různým nastavením parametrů a pozic TIG hořáku. Z vyhotovených vzorků byly vytvořeny zkušební tělesa pro tahovou zkoušku, zkoušku tvrdosti podle Vickerse a pro metalografické zkoušky makrostruktury a mikrostruktury. Výsledkem použití dalšího zdroje tepla je rozšiřující se tepelně ovlivněná zóna, vyhlazují se přechody mezi jejími pásmy, snižuje se v ní pevnost a tvrdost, zjemňuje se struktura a začínají se vyskytovat feritické struktury ve svarovém kovu. Hybridní technologie kombinující laser s obloukovou metodou TIG je velmi produktivním způsobem svařování vytvářející kvalitní svarová spojení. Pro srovnání je v práci porovnána s konvenční metodou MAG.
Welding of deep-drawing steels with protective layer by laser-TIG hybrid technology
Brehovský, Patrik ; Sigmund, Marian (oponent) ; Mrňa, Libor (vedoucí práce)
The diploma thesis focuses on laser welding of extra deep-drawn steel sheet according to the standard WSS-M1A365-A14 with a protective zinc surface layer. A 0,9 mm thick steel sheet with a zinc layer with coating weight 50 g · m^-2 is welded by a hybrid welding method Laser-TIG. The laser, as the primary energy source, is used for welding the material. The arc, provided by a non-melting tungsten electrode, is used for preheating the material for melting and evaporation of the zinc layer. Based on the initial experiments, the magnitude of the laser power with the welding speed was chosen as a constant parameter. The magnitude of the electric current, as the variable parameter, was set up to 0, 20, 30 and 40 ampers for welding the lap and the butt welds. Only one piece of the each weld type combination was made. The welds were afterwards tested to verify their quality and material properties. The first differences between laser welding with or without TIG preheating were visible during the experiment. The positive effects of the laser welding with preheating by TIG were confirmed. The material properties of the joints achieved better values and a influence of the welding defects on the quality of the joints was reduced. The Laser-TIG is a good choice for welding galvanized steel sheets in the mass production of automotive industry and it could be improved by more researches.
Nekonveční metody svařování tvářených slitin hořčíku
Klimčáková, Kateřina ; Mrňa, Libor (oponent) ; Doležal, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na posouzení možností svařování tvářených slitin hořčíku konvenčními i nekonvenčními metodami. Byly k dispozici tvářené slitiny hořčíku AZ31, AZ61, ZE10 a ZE41, které byly svařeny metodami Friction Stir Welding, pulzním pevnolátkovým a kontinuálním vláknovým laserem. Byl hodnocen vliv jednotlivých metod na mikrostrukturu a základní mechanické vlastnosti svarových spojů. Ke studiu bylo využito metod světelné a rastrovací elektronové mikroskopie, zkoušky tahem a měření mikrotvrdosti dle Vickerse. Z výsledků experimentu lze konstatovat, že z hlediska zachování meze pevnosti je nejvhodnější svařování metodou Friction Stir Welding. Z porovnání mikrostruktury a základních mechanických vlastností vyplývá, že pro svařování hořčíkových slitin je vhodnější kontinuální vláknový laser. V literatuře nebyly informace o svařování metodou FSW slitin skupiny ZE uvedeny, podobná situace nastává v případě svařovaných plechů o tloušťce 0,8 mm a 1,6 mm.
Vývoj svařování ve stavbě lodí
Urban, Václav ; Kubíček, Jaroslav (oponent) ; Kovář, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá metodami svařování ve stavbě lodí, shrnuje základní používané metody svařování jako SAW, MAG, MIG, TIG, laser, Laser-Hybrid. Popisuje vlastnosti svařovaných materiálů. Speciálně pak materiály HY80 a HY100. Dále se zabývá přídavnými materiály. Zvláště materiály Spoolarc 95 a 120. Zvláštní důraz je kladen na metodu Laser-Hybrid, její vlastnosti a použití ve stavbě lodí. Na závěr popisuje možnosti svařování hliníku metodou FSW, přípravu svarových ploch a výrobou sandwich panelů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.